söndag 27 mars 2011

Det kan bara bli bättre

Kvällen och natten som var, var den värsta hittills som tvåbarnmamma!
Det började vid läggningstid. Charlie somnade snabbt som vanligt men när jag
sen skulle lägga ner honom i sängen började "helvetet"!
Min älskade unge skrek som aldrig förr. Så fort jag plockade upp honom blev han
tyst och somnade snabbt, men det gick inte att lägga ner honom.
Det dåliga samvetet som dök upp går inte att beskriva.. Utanför sovrumsdörren sitter
samtidigt världens snällaste 6åring och väntar snällt på att mamma ska komma ut och
ha lördagsmys med henne.. men jag kan bara springa ut några minuter i taget innan
Charlie börjar gråta igen.
Natten fortsatte likadant. Runt 03-tiden somnar han tillslut och jag med honom.
Han låg på min arm hela natten så ryggen var inte min bästa vän när vi vaknade imorse!

Idag åkte vi till stugan med mormor för att hälsa på "mommi".
Efter lunch tog mamma med sig Charlie ut i vagnen när han skulle sova och min mormor
gick ut med Nova för att åka pulka så att jag skulle kunna få sova en stund!
Jag är så tacksam över min underbara familj. Jag hade inte orkat med den här dagen utan
dom. Verkligen inte!
Hursomhelst så upptäckte jag idag torkat var i Charlies öra, det syntes att det hade runnit
ur örat = öroninflammation!
Där kom förklaringen till helvetesnatten. Stackars bebis hade ju ont i örat!
Nu ikväll var det lite likadant. Han vaknade direkt jag la ned honom, men efter att jag la
min kudde i hans säng sover han nu.. (hittills iaf)
Jag passar på att lägga Nova under tiden och samlar lite energi!
Man vet aldrig hur natten blir.

Imorgon kommer äntligen pappa C hem! Han är saknad nu.
Jag har pratat med honom lite, men jag hoppas verkligen att han haft det bra och njutit
av sitt rockstjärneliv!

Nej, nu vaknar Charlie igen. Bäst att gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar