måndag 14 mars 2011

Hej Dåligt samvete!

Som mamma önskar jag mig ofta fler än två armar. Eller att jag skulle kunna vara på två ställen samtidigt.
Med en sjuk och ynklig 9-månaders liten kille och en väldigt rastlös 6-åring känner man sig ganska så hjälplös och som en ganska så tråkig mamma.
Jag vill såklart hitta på saker med Nova, men samtidigt tycker jag att det är nödvändigt att barn lär sig ha tråkigt ibland. Att använda sin fantasi till att hitta på egna saker att roa sig med..
Charlie sitter helst i mitt knä på dagen nu, lutandes mot mitt bröst och jag vill kunna njuta av stunden och inte känna att jag är på språng hela tiden. Men det är inte så enkelt när man hör en gnällig röst, klagande på att det inte finns något att göra!

Nu ligger iaf lilleman och sover i vår stora säng efter att ha kräkts ner sig själv och sin säng... i sömnen.
Gissa hur mysig han var när jag plockade upp honom? Suck.
Nu har det varit alldeles för mycket sjukdomar, nu får det vara nog.
Men snart är våren här och förhoppningsvis är feber och magsjukor som bortblåsta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar